intact logoDinsdagavond naar de eerste les van INTAC, de eerste internetschool voor ondernemers en KMO’s, geweest dankzij Joke. Een serie van 10 lessen gegeven door professionals in het vak om een grondige kennis van online marketing op te doen.

Deze eerste les “How to score big in Google” werd gegeven door Bart De Waele,  oprichter van Netlash, E-OnTalking Heads en een hele hoop andere initiatieven. Een man die weet waarover hij spreekt dus.

De les zelf begon zeer basic en to the point. Google is in Belgie de enige zoekmachine die iets te betekenen heeft. SEO = Google Optimizing dus. Google baseert zijn zoekresultaten op een geheim algoritme dat constant aangepast
how to score big in google door Bart De Waele, Netlash engeoptimaliseerd wordt. Niemand weet dus perfect hoe je het hoogst scoort in Google, maar we kunnen ons wel baseren op vorige ervaringen. En zo heeft Bart er al heel wat: De gouden driehoek, <H1>, <Title>, meta-tags, meta-description, URL, sitemap.xml, subdomains, IP, links, Google bowling, Pagerank, Social media, pinging, linkflow, update, content, weaving, …. Zo kunnen we blijven gaan. Allemaal tips om na te gaan of jouw website wel GO (Google Optimzed) is, en hoe je dit kan verbeteren.

Allemaal goed en wel, veel bezoekers op je website, maar hoe maak je van die bezoekers nu klanten? Stof genoeg om over na te denken voor les 2, door Peter Desmyttere van E-On.