Vorige week, half België op zijn kop. In verschillende Belgische steden kon je een gratis blikje mysterieuze cola krijgen om kans te maken op €10.000 als je liet weten of je de cola lekker vond of niet op www.likeitornot.be

Belangrijker voor mij dan de €10.000 (deze student zwemt in het geld), was de vraag wie er achter deze campagne zit. Wie heeft het geld en het lef om een (nieuw) merk cola te lanceren op de Belgische markt, die zo goed als 99% achter Coca-Cola staat.

Het antwoord was eigenlijk zeer gemakkelijk: Pepsi, in samenwerking met VVL BBDO. De website www.likeitornot.be gaat nu niet neer om de ‘mysterious black can of cola’, maar over Pepsi Max. 73% van de mensen “liketen” de cola in een blinde test. Ik moet zeggen dat ik hem zelf ook wel ok vond. Niet speciaal, niet anders dan een gewone cola, maar ik ben daar nu ook niet meteen de grootste fanboy in. Ik drink water.

Eens zien wat deze stunt gaat doen voor het marktaandeel van Pepsi hier in België. Keep me updated, will you, @Viralised