Toen ik in juli vorig jaar zelfstandige werd verbouwde ik deze website (die mijn persoonlijke online speeltuin was), om tot iets wat op een professionele website moest lijken. Een tekstje en foto’tje hier en daar. En voila.

Dat was niet slecht… Maar echt goed ook niet. Maar ik keek er zo tegenop om er iets aan te doen omdat ik niet goed wist wát er juist moest veranderen.

De redder

Tot vorige week. Vorige week had ik een interview met Lodi Planting voor de deelnemers van mijn 30 Dagen Facebook Challenge over hoe een goede website er uit ziet. Niet zozeer visueel, maar inhoudelijk.

Dat gesprek was niet alleen voor hen interessant, maar ook voor mij. Nu had ik dus een richting, en de voorbije dagen heb ik eindelijk de tijd genomen om deze website grondig onder handen te nemen.

6 onderdelen van een goede website:

Eerst en vooral is er een vernieuwd logo en wat bijhorende visuele identiteit. Niets spectaculairs, maar wel eigen idee en uitwerking. Ik hou van clean, maar er mag wel iets speciaals aan zijn ook.

Er is een (1) homepagina met wat samenvattingen van de andere pagina’s. Zo krijg je snel een overzicht en kan je navigeren in de site.

Als tweede is er een (2) “over Gerrit” pagina met wat meer info over mezelf. Over mijn ervaring en mijn persoonlijkheid.

Ik heb ook mijn (3) “diensten” pagina grondig aangepakt met een logische structuur. Er zijn nu 4 delen: Social media coaching, workshops en opleidingen, social media campagnes en creatieve copywriting.

Daarnaast is er de (4) referenties pagina met enkele uitgewerkte cases, inclusief tekst, foto’s en testimonials. Er zijn er nog een aantal waar ik nog goedkeuring voor moet krijgen en waarvoor ik wacht op een testimonial, maar ben best al tevreden met de projecten die er op staan.

De (5) blog, die is nog steeds een mengeling van dingen waar ik van hou. Moto’s, muziek, social media, marketing. Dat wil ik wel zo houden. Dit mag wel een beetje speeltuin blijven. Hier zal het vooral over mij, mijn persoonlijke en mijn ondernemersleven gaan. Ik ben wie ik ben. Ook mensen met wie ik werk mogen dat weten.

Ik plan hier ook regelmatig eens een update te schrijven. Wekelijks is het doel. En door dit hier zo aan te kondigen verhoog ik de kans dat dat ook effectief lukt :).

Echte inhoudelijke blogposts over social media vind je vooral op TeachMe.be.

En oja, er is ook een nieuwe newsletter. Via Revue kan je je inschrijven op wekelijks een selectie van mijn beste links.

En tenslotte de (6) contactpagina. Met… surprise: een contactformulier. (of mij e-mailadres of telefoonnummer voor wie dat liever heeft)

Waarom?

Ik merkte dat mensen wel wisten dat ik bezig was met social media, maar dat ze niet goed wisten wat dat juist inhield. Zelfs mijn schoonmoeder snapte het niet helemaal. Ik hoop dat dat nu wat duidelijker is, Els :).

Over to you?

Nu ben ik curieus, wat vind jij ervan? Duidelijk? Mooi?

Ook als je een typfout gespot hebt mag je dit mij melden via het contactformulier. Ik ben daar dankbaar voor.