Metropool, concessiehouder voor Jaguar en Land Rover Antwerpen was op zoek naar iemand die hun kon helpen om hun social media te optimaliseren.

Een bestond een Facebookpagina met zo’n 10.000 fans… Maar er werd niets mee gedaan.

In samenwerking met Via Victor en Pieter Baert werd een eerste strategische workshop opgezet om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen.2015-11-06 14.45.55 klein

Daarna zetten we een coaching traject op waarbij Gerrit de marketingverantwoordelijke van Metropool wekelijks begeleidde bij het maken van interessante content voor de verschillende social media kanalen.

Met onder andere:

  • Maandelijkse evaluatiemomenten
  • Wekelijkse content brainstorms
  • Uitschrijven van social media updates
  • Fotografie

Op een half jaar tijd groeide de Facebookpagina uit tot 15.000 geëngageerde fans.

Meer info over social media coaching »

Christina gysen“Voordien wist ik niet goed waar te starten om ons bedrijf dieper te branden op social media. Gerrit heeft me aan de hand van brainstorms geholpen om een content plan op te stellen waarin we bepaalde onderwerpen enkele malen per week aanhalen om onze ‘fans’ geboeid te houden en nieuwe likes te genereren. Door deze strategie zijn we er in geslaagd het aantal likes gedurende 5 maanden met telkens 1000 te verhogen.”
~ Christina Gysen, Marketing bij Jaguar Land Rover Metropool