Start Up, Rise Up

Startups zijn hot, maar startup is ook maar een fase. Liefst een tijdelijke en korte fase. De bedoeling is om te groeien en te schalen naar ramp up of scale up.

Maar hoe groei je als start-up? Je hebt een (minimum viable) product, je huidige klanten zijn tevreden, maar hoe bereik je meer klanten? Met goeie marketing natuurlijk.

Vanuit mijn ervaring met social media en content marketing, en mijn liefde voor start-ups bied ik een nieuwe workshop aan: “Start Up, Rise Up”.

Start-Up, Rise Up is een interactieve workshop voor startups om in 1 dag een content & social media marketing strategie uit te tekenen. Een workshop met het hele team waarin we vanuit helikopterzicht naar jouw start-up kijken om de verdere richting te bepalen, die je kan toepassen op alle marketing.

Verloop van de workshop

De workshop bestaat uit 3 grote delen:

1. Strategie: De big picture van jouw start-up

  • Visie: waar wil je bedrijf naartoe?
  • Positionering: waar positioneer je je in de markt (tov concurrenten)?
  • Idenititeit: hoe geef je die positionering vorm?
  • Doelgroep: wie is je doelgroep?
  • Doelstellingen: wat wil je bereiken?
  • Sterktes: wat zijn je sterktes?

2. Tactics: Wat moet er gebeuren om die strategie uit te voeren?

  • Content: Welke content maken we?
  • Kanalen: Op welke Paid, Owned en Earned kanalen zijn we aanwezig, en hoe?
  • Conversie: hoe zorgen we ervoor dat content onze doelstellingen helpt behalen?
  • KPI’s: Welke KPI’s meten we en hoe evalueren we ze?
  • Support: Hoe gaan we om met binnenkomende vragen? Hoe interageren we?

3. Taken: Hoe, wie, wat, waar, wanneer gaan we dat doen?

  • Taak: Wat moet er gebeuren?
  • Processen: Hoe moet het gebeuren?
  • Mensen: Wie gaat het doen?
  • Tijd: Hoeveel tijd steken we er in?
  • Geld: Wat kost het?
  • Reden: Waarom is dit belangrijk?

Voor wie is deze workshop geschikt?

Deze workshop is ideaal voor early-stage start-ups die een (minimum viable) product hebben en alvast enkele klanten hebben, maar die hun marketing op een gestructureerd manier willen aanpakken.

Marketing op een goeie manier, op een manier die aanslaat, inspirerend is en ook gewoon werkt. Geen interruptive marketing, maar vanuit een inbound marketing aanpak.

De focus ligt op online, maar kan evengoed offline doorgetrokken worden.

Wat is het resultaat van deze workshop?

Na deze workshop heb je zicht op wat de inbound marketing mogelijkheden zijn voor jouw start-up. We hebben deze mogelijkheden toegepast op jouw start-up dus je hebt nu concrete projecten en taken waarmee je zelf aan de slag kan.

We doen niet aan ellenlange strategische documenten, maar aan een strategische richting, een actieplan en concrete taken.

Wat kost deze workshop?

De workshop duurt een volledige dag met je hele team op een locatie die we samen vastleggen.

Nog vragen of er meteen goesting in gekregen? Let’s get in touch.
Neem contact op om een workshop te boeken (of om een vraag te stellen, dat mag ook)