Of luister op Apple Podcasts | Spotify | Google Podcasts | Stitcher

Ondernemen is niet gemakkelijk. Het gaat niet vanzelf en is niet voor iedereen.

Ja, er zijn fantastische hoogtepunten. Maar er zijn evengoed laagtepunten waarop je alles wil opgeven en een nieuwe job wil gaan zoeken.

Behalve… als je een ijzersterke Interne Why hebt.

Een Interne Why is niet hetzelfde als de Externe Why die je gebruikt in je marketing waar Simon Sinek het over heeft.

Het is iets je zelfs meestal niet publiek deelt.

  • Je Interne Why is de reden waarom je dit onzekere pad van het ondernemerschap hebt gekozen.
  • Je Interne Why is wat jou drijft als ondernemer.
  • Je Interne Why is de reden waarom je het op deze manier doet.
  • Je Interne Why is wat je door de moeilijke momenten helpt en waarom je je niet laat tegenhouden door tegenslagen.

Dus hoe sterker jouw Interne Why, hoe groter jouw kans op slagen als ondernemer.

Daarom nam ik deze aflevering 24 van de 100% Possible Podcast op om jou te helpen met het bepalen of versterken van je Interne Why.

In deze aflevering:

  • Het verschil tussen een Externe Why en een Interne Why & waarom je beide nodig hebt
  • Waarom je een ijzersterke Interne Why nodig hebt
  • Wat de gevolgen zijn van een Ijzesterke Why
  • Hoe je je Why te weten komt
  • Enkele voorbeelden van Interne Why’s (inclusief de mijne)

Luister nu:

Quotes:

Don’t ever let somebody tell you, you can’t do something. Not even me. You got a dream? You gotta protect it. People can’t do something themselves, they want to tell you you can’t do it. You want something? Go get it!

~ Will Smith als Chris Gardner in de film “The Pursuit Of Happyness”

“People don’t buy what you, but why you do it”

~ Simon Sinek

Links & resources: