30 Dagen Facebook Challenge: Tips & inspiratie voor meer leven op je Facebookpagina 2018-07-28T14:38:57+00:00

Doe mee met de 30 Dagen Facebook Challenge:

Nooit meer zonder inspiratie voor je Facebookpagina

Meteen inschrijven

Als je wel weet dat je elke dag op Facebook zou moeten posten… maar je weet niet wat?

Je surft wat rond op zoek naar inspiratie: een leuk idee, de perfecte link of een mooie foto?

En voor je het weet ben je een uur verder en staat er nog niets op je pagina.

En ondertussen staat die cursor daar maar te knipperen.

Het scheelt niet veel of je roept naar je scherm:

 “Jaja, schrijf iets. Maar wát? Wat moet ik dan schrijven, stomme Facebook?”

Zou het niet geweldig zijn om elke dag inspiratie te hebben voor op Facebook?

Zonder dat je er naar op zoek moet, maar gewoon op het moment dat je het nodig hebt… of beter nog… ervoor?

Zodat je elke dag wel een idee hebt om op Facebook te posten. Een idee waar jij mee aan de slag kan, dat je kan toepassen voor jouw bedrijf en jouw visie, en waarin jij jezelf kan zijn.

De kracht van limieten

In tegenstelling tot wat je zou denken zorgen limieten niet voor minder maar net voor MEER creativiteit. Dit concept van limieten wordt al eeuwen gebruikt om creativiteit te boosten. Denk maar aan de regels van een haiku of het frame van een schilderij of foto.

 Voor ons brein is het een kwestie van een kader te hebben en binnen de lijntjes te kleuren, in plaats van naar een blanco blad staren. Van een richting te hebben om naartoe te werken.

Dit kan je ook toepassen op wat je post op Facebook: geef jezelf een limiet of een opdracht en vul die in, in plaats van op zoek te gaan naar inspiratie of (nog erger) te wachten tot ze je overvalt.

Of misschien doe je maar gewoon wat?

En wil je nu eens 100% weten hoe alles werkt? Hoe je Facebook goed inzet voor je marketing…

Post je te weinig of net te vaak? Zijn je berichten eigenlijk wel goed? Wat met tags en hashtags? Wanneer doe je wat voor post?

Wil je graag iemand die je stap voor stap uitlegt hoe alles werkt? Hoe je het moet aanpakken?

Doe dan mee met de 30 Dagen Facebook Challenge:

30 Dagen Facebook Challenge logo
Yes, ik doe mee!

De 30 Dagen Facebook Challenge: dat is 30 dagen lang inspiratie en tips voor een Facebookpagina die leeft.

Zonder ads, zonder valse Taiwanse likes, zonder illegale trucjes. Gewoon door goeie updates.

Lien De Pau, Zeker Van Haar Zaak:

“Ik hou van tips die werken en Gerrit geeft die.
Tijdens de FB challenge in juli 2016 zag ik het bereik van onze FB pagina stijgen van 16.338 naar 37.146 en de betrokkenheid bij onze berichten van 809 naar 2493. Tja, dat zegt alles he.”

Waarom de 30 Dagen Facebook Challenge?

Je weet dat je door elke dag te posten op je Facebookpagina je meer mensen bereikt, de interactie omhoog gaat en je fans vaker met jou in contact komen. En jij komt vaker met hen in contact. En dat zorgt voor meer likes. Maar vooral ook voor meer klanten.

De 30 Dagen Challenge is een 30 dagen programma waarin je elke dag inspiratie krijgt voor je Facebook post (de opdracht van de dag) en je al doende alle mogelijkheden van Facebook ontdekt, zodat ook jij een Facebookpagina kan doen leven.

Zowel beginners als gevorderden leren altijd iets bij en gebruiken de opdrachten om hun Facebookpagina te doen groeien, en zo nieuwe leads, contactaanvragen of klanten te verkrijgen.

Misschien eerst even mezelf voorstellen

Hey, ik ben Gerrit Vromant, en ben al meer dan 8 jaar geobsedeerd door sociale media.

Nog voor Facebook er was maakte ik tijdens mijn schooltijd online fora om samen met vrienden te kunnen discussiëren (ok, in de realiteit was het vaker gezever dan serieus, maar toch :)).

Na mijn studies deed ik 6 jaar ervaring op bij verschillende gespecialiseerde socialemediabureau’s, waarbij ik de Facebookpagina’s van grote en kleine klanten mocht beheren. Maar na een tijdje begon het te knagen: wat voor goeds doe ik eigenlijk in deze wereld?

Daarom zette ik in 2015 de stap naar het zelfstandig ondernemerschap

Om de kleine zelfstandigen te helpen met hun social media marketing. Want de meeste grote bedrijven hebben het ondertussen wel al onder de knie, maar vele kleine zelfstandigen en KMO’s hebben het nog steeds moeilijk met sociale media.

De meeste zelfstandigen die ik ken hebben een geweldige droom, een prachtige visie en de ballen om ergens voor te gaan, ookal is de toekomst onzeker en soms zelf schrikwekkend. Ze zijn vol passie en geweldig in wat ze doen… maar ze zijn geen marketing specialisten of verkopers. Laat staan “verkopers van zichzelf”.

Het ding is:

Om een goede en levendige Facebookpagina te hebben hoef je helemaal geen marketing specialist te zijn.

Met de juiste begeleiding vertaal je jouw dromen, visie en passie naar een Facebookpagina die leeft, en die je helpt je bedrijf te doen groeien. En daar help ik bij als social media coach.

Daarom ben ik nu op missie om zo veel mogelijk zelfstandigen te helpen door die begeleiding te geven. Zo help ik mee bouwen aan jouw droom, al is het maar voor een klein stukje. En dat maakt mij gelukkig.

Sinds de zomer van 2016 mocht ik al meer dan 400 zelfstandigen begeleiden met de 30 Dagen Facebook Challenge om hun Facebookpagina te doen leven (zowel tijdens als na de Challenge). En ze zo meer vertrouwen in hun eigen communicatie te geven, hun bedrijf te doen groeien, en -jawel- gelukkig te zijn.

Doe jij ook mee met de 30 Dagen Facebook Challenge?

Carolien Van De Kamp, Business School
voor online succes

“Gerrit geeft de voorzet, ik hoef ‘m enkel nog maar binnen te koppen”

Waarom Facebook ideaal is voor jouw bedrijf

Ik ben overtuigd, waar kan ik tekenen?

Sara Smeekens, Ludovica:

“Ik dacht eerst dat mijn vrienden het vervelend zouden vinden als ik elke dag op Facebook zou posten. Maar nu krijg ik juist positieve reacties van vrienden.”

Dit krijg je in de 30 Dagen Facebook Challenge

Hoe werkt het?

De 30 Dagen Facebook Challenge is een online programma waarin je 30 dagen lang tips en inspiratie krijgt voor meer leven op je Facebookpagina.

Dat doen we aan de hand van een dagelijkse mail, met in elke mail 2 belangrijke onderdelen:

  • Het thema van de dag: Begrijpbare en praktische info over hoe je Facebook gebruikt voor je business
  • De opdracht van de dag: Een inspirerende opdracht om te posten op je pagina

Zo combineren we kennis en actie. Zo leer je elke dag nieuwe dingen bij. En zo heb je elke dag inspiratie voor je Facebookpost.

Leer hoe Facebook werkt en wat jij ermee kan doen:

Elke dag behandelen we een specifiek onderwerp dat jou meer leert over hoe je Facebook inzet voor je business.

Zo leer je wat je zeker wél moet doen, en wat je beter niet doet. Zo leer je de verborgen functies kennen die veel bereik en interactie kunnen opleveren.

Mijn doel is dat jij op het einde van de 30 Dagen Facebook Challenge perfect weet wat nodig is om je Facebookpagina op een professionele manier te beheren.

Zonder in alle technische details te gaan, maar gewoon door je te laten kennismaken met elk belangrijk aspect.

Enkele thema’s die aan bod komen:

  • Hoe je je updates op voorhand kan inplannen, en wanneer je ze best publiceert.
  • Hoe je afbeeldingen maakt die aandacht trekken, zodat mensen je update lezen en er niet zomaar voorbij scrollen.
  • Hoe je teksten schrijft die gelezen worden, ideaal voor Facebook.
  • Hoe je er voor zorgt dat je lezer doet wat jij wil dat hij doet.
  • Hoe je meer fans op je pagina krijgt (zonder advertenties).
  • Hoe je meer kliks op je links kan krijgen zodat meer mensen je website bezoeken, blogpost lezen of e-boek downloaden
  • Hoe Facebook jou straft voor bepaalde types posts, en beloont voor anderen (Eens je dit door hebt maak je veel vaker goede updates)
  • En nog veel meer!

Maar we gaan ook verder dan enkel Facebook, want Facebook past in het grote geheel van je bedrijf. Dus we gaan ook de strategische kant uit.

Je leert onder andere ook:

  • Hoe je verkoopt zonder te verkopen
  • Hoe je je kennis en expertise kan delen, zonder alles zomaar weg te geven
  • Hoe je ervoor zorgt dat je posts binnenkomen bij de mensen (in plaats van iets waar ze voorbij scrollen)
  • Hoe je na de 30 dagen Facebook Challenge nooit zonder inspiratie zal vallen
  • Hoe je een mission statement maakt (no worries, het klinkt moeilijker dan het is), en waarom elk bedrijf dit MOET hebben

En dat allemaal in klare taal waar jij mee aan de slag kan. Ongeacht je ervaring of de leeftijd van je bedrijf.

Krijg elke dag inspiratie voor je Facebook posts:

Elke mail heeft ook een opdracht om te posten op je pagina.

Want ik weet dat het niet gemakkelijk is om elke dag wat te posten. Zeker niet op commando.

Daarom wil ik je inspireren met een idee waar jij mee aan de slag kan gaan.

Deze opdrachten zijn zo opgesteld dat ze voor iedereen werken, en iedereen ze kan toepassen op zijn of haar bedrijf. Ongeacht wát je juist doet.

Het gekke is: ze inspireren je telkens tot het maken van mooie dingen. Als jij je job met passie doet, dan gaan deze opdrachten al dat mooie uit jou halen en overbrengen op je publiek. Zodat je die passie van jou kan gaan delen en gaan uitstralen op je fans.

Want als jij erin slaagt om je passie over te brengen op je fans, dan levert dat een stroom van nieuwe klanten op.

Soms ga je 2 keer moeten nadenken. Maar meestal gaat de opdracht genoeg zijn om je een idee te geven waar jij op verder kan bouwen. Zodat je nooit meer zonder inspiratie valt om te posten op je pagina.

De bedoeling is: dat je van elke opdracht je eigen ding maakt en je zo jouw passie kan delen met de wereld.

Ontvang mijn feedback op de 30 opdrachten

Samen staan we sterker. Wil je inspiratie opdoen van de andere deelnemers? Of feedback krijgen van mij op je updates?

Als 30 Dagen Facebook Challenge deelnemer in de “Doe Het Samen” optie krijg je toegang tot de exclusieve 30 Dagen Challenge Facebookgroep, samen met de andere “groupies”.

Hier vind je van alle opdrachten een archief van de vorige deelnemers (yay inspiratie). En ik spring elke dag binnen in de groep om vragen op te lossen, je uit de nood te helpen en je feedback te geven alle 30 posts die je doet als onderdeel van de 30 Dagen Facebook Challenge.

» Ga voor de “Doe Het Samen”-optie als je lid wil worden van deze geheime groep.

Stel mij al je vragen in de wekelijkse coaching sessies

Kan je wel eens wat extra aanmoediging of hulp gebruiken? Of heb je ‘diepe’ vragen die niet in 2 zinnen gesteld, laat staan beantwoord, kunnen worden? Dan zijn deze live groepscoaching sessies er voor jou.

Ik weet maar al te goed dat het niet eenvoudig is om er alleen voor te staan. Elke week organiseer een live groepscoaching en vragensessie voor alle Groupies die ingeschreven zijn voor de “Doe Het Samen” optie. Je kan mij live je vragen stellen over de dingen waar jij het moeilijk mee hebt. Zo krijg je meteen advies op jouw maat.

» Ga voor de “Doe Het Samen”-optie als je deze online groepscoachingsessies mee wil volgen.

Bewaar het overzicht dankzij het 30 Dagen Facebook Challenge E-boek

De dagelijkse mails zijn geweldig om te ontvangen en elke dag mee in actie te schieten.

Maar als je achteraf nog wat wil opzoeken, dan is dat niet zo praktisch.

Daarom heb ik ook alle mails gebundeld in een handig e-book zodat je achter gewoon daarin kan gaan snuisteren. Of je het nu helemaal doorleest of gewoon even snel CTRL + F doet om iets te zoeken, dit maakt het veel gemakkelijker.

Graag persoonlijke begeleiding? Get the VIP Treatment.

Op vraag van een aantal vorige deelnemers bied ik ook persoonlijke begeleiding aan bij de 30 Dagen Facebook Challenge. Bovenop het “Doe Het Samen” pakket krijg je ook elke week een 45 minuten individuele coachingsessie via Skype met mij, op een uur dat we samen afspreken.

Deze tijd kunnen we gebruiken om je content strategie te bespreken, je andere marketing technieken, je aanbod, je businessmodel, je mindset, je schrijfstijl, je lead magnet, je e-mail marketing, je advertenties, etc…

Ik heb met grote Belgische merken gewerkt en help vaak andere ondernemers bij het opzetten van hun online business en online marketing. Dus ik ben er zeker van dat ik jou ook vooruit kan helpen.

» Ga voor de 1 on 1 VIP optie als je individuele begeleiding wil. Opgelet: plaatsen beperkt!

Dat wil ik, schrijf mij in

Wat brengt dat eigenlijk op,
zo’n 30 Dagen Facebook Challenge?

Een paar voorbeelden van enkele van de vorige 400 deelnemers:

Linsey bracht haar pagina van 91 naar 114, maar vooral haar bereik ging omhoog 2.074 naar 17.250 mensen tijdens de 30 Dagen Challenge.

Anja lanceerde haar pagina op dag 1 van de 30 Dagen Facebook Challenge en ging op 4 weken naar 390 likes.

Ingrid en Nelly publiceerden tijdens de challenge beide een bericht dat meer dan 40 keer gedeeld werd.

Annelies kreeg haar 1000ste like erbij en deed haar bereik maal 5: van 7.500 naar 38.000.

Katleen had al 3 jaar een pagina maar deed er niets mee… Na lang twijfelen haalde haar eerste bericht meteen 500 views op 2 dagen tijd.

Dit is wat zij ervan vonden:

Ik doe ook mee!

Wil jij ook een levendige Facebookpagina

Schrijf je NU in en start vandaag al met jouw 30 dagen Facebook Challenge!
Of morgen. Of over een week. Je kiest zelf wanneer jouw 30 dagen starten!

Wat moet dat kosten? Je hebt de keuze uit 3 opties:

Doe Het Zelf

€ 197,-(excl BTW)
  • 30 Mails met tips over Facebook
  • 30 opdrachten

Doe Het Samen

€ 497,-(excl BTW)
  • 30 Mails met tips over Facebook
  • 30 opdrachten
  • Toegang tot de 30 Dagen Facebook Challenge groep
  • 4 * wekelijkse coaching en vragensessie (in groep)
  • Het 30 Dagen Facebook Challenge e-boek

1 on 1 VIP

€ 1497,-(excl BTW)
  • 30 Mails met tips over Facebook
  • 30 opdrachten
  • Toegang tot de 30 Dagen Facebook Challenge groep
  • 4 * wekelijkse coaching en vragensessie (in groep)
  • Het 30 Dagen Facebook Challenge e-boek
  • 4 * wekelijkse individuele coaching sessie via Zoom

Komt de timing nu niet goed uit? Net een drukke periode? Geen probleem, ik snap het.
Schrijf je nu al in voor de Challenge en kies zelf wanneer je 30 dagen starten. 

Ook zij gingen je voor:

Sara Borremans, van Kanli.be

“Ik help groeiende ondernemers om de administratieve hoofdpijn aan te pakken. De administratieve workload proportioneel afbouwen en toch beter het overzicht bewaren.

De 30 Dagen Facebook Challenge kwam gewoon perfect getimed! Ik had nog geen Facebookpagina en te weinig inspiratie, vond ik. Maar ik wilde daar verandering in brengen.

De challenge bleek het ideale duwtje in de rug. En het loont! Meer zichtbaarheid, meer mogelijkheden om met relatief weinig inspanning je eigen netwerk te overstijgen. De Facebookchallenge bracht en brengt me inspiratie, motivatie en inzicht. Een echte aanrader!”

Sophie Claeys, van The Yoga Bar

“Ik maakte bij de opstart van mijn bedrijf een facebook pagina en postte er af en toe iets op. Maar het was redelijk…ad hoc allemaal. Na 1 jaar had ik ongeveer een 60-tal posts verzameld. Ja – dat lees je goed: ik hield ongeveer het tempo van 1 post per week aan. En dat was niet genoeg. Bovendien beleefde ik er ook absoluut geen plezier aan en voelde het als een vervelend jobke dat ik nu eenmaal moest doen. Maar waarom eigenlijk? En hoe? Welke strategie moest ik hierbij volgen?

In juli kondigde Gerrit een 30 dagen FB challenge aan. Ik schreef me meteen in, in de hoop om wat inspiratie te kunnen opdoen voor het vullen van mijn FB pagina. Gedurende 30 dagen hielp Gerrit mij elke dag iets op Facebook te posten. Elke dag kreeg ik een handige content tip in mijn mailbox die ik onmiddellijk kon toepassen en uit testen. 

Toegegeven – ik implementeer nog lang niet alles van wat hij me leerde, maar ik streef er in elk geval naartoe. Want – niet alleen mijn bereik ging omhoog, ondertussen is ook het aantal volgers op mijn pagina meer dan verdubbeld!”

Dat wil ik ook

30 Dagen Niet Goed Geld Terug Garantie!

Twijfel je? Niet zeker of dit voor jou is? Of je wel mee kan?

Geen paniek, je krijgt mijn 30 dagen niet-goed-geld-terug-garantie! Ben je niet tevreden met de 30 Dagen Challenge? Mail mij dan voor het einde van de challenge en je krijgt 100% van je investering terug.

Yep, je mag dus de volledige 30 dagen meevolgen. Staat het je niet aan, mail me dan en ik stort je je geld meteen terug. De e-mails mag je houden :).

Doe jij net als honderden andere ondernemers mee met de 30 Dagen Facebook Challenge?

Meegaan of achterblijven

Kijk, ik wil je niet bang maken. Maar bekijk het even zo: acht op de tien 12-jarigen heeft een smartphone. Jouw toekomstige klanten zijn vergroeid met sociale media. Van Facebook tot Snapchat, Instagram, Twitter of WhatsApp.

We leven in tijden waarin alles snel verandert. Wie niet mee evolueert blijft helaas achter. En ja, het kan nog wel even goed gaan. Maar er is geen succesformule die jaren lang blijft werken. Facebook is de plek waar mensen nu online het meeste tijd doorbrengen, en dus de beste plek om als bedrijf aanwezig te zijn.

De paradox van tijd

Ok, ik ga er niet om liegen. Een Facebookpost schrijven kan soms wat tijd in nemen. Zelfs met de opdrachten die ik geef ter inspiratie… je moet er zelf nog mee aan de slag.

Maar, de bedoeling van de 30 Dagen Facebook Challenge is dat je leert hoe je ze sneller en beter kan maken. Alle begin is moeilijk en het lijkt soms traag te gaan. En dan lijkt het alsof je tijd verspilt… maar eens je het goed onder de knie hebt vlieg je er als een echte Tommeke Boonen door en win je die tijd zo terug.

Laat mij je helpen

Als ondernemer weet je dat het loont om te investeren in jezelf. Je leest boeken, je volgt cursussen, je leert continu bij. Waarom? Omdat van anderen leren zo veel beter is dan zelf alles te moeten ontdekken. Zo leer je niet alleen uit je eigen ervaringen maar ook uit die van iemand anders. Waarom zou je fouten maken als iemand anders er al oplossingen voor heeft?

Ik zeg niet dat je zonder de 30 Dagen Facebook Challenge geen levendige Facebookpagina kan beheren. Tuurlijk niet. Er zijn voldoende bedrijven en zelfstandigen die het doen zonder mijn hulp. Maar dat het jou kan helpen, daar ben ik wel zeker van.

Help mij, Gerrit

Bekijk ook deze interview met ex-deelnemers:

Help mij, Gerrit

Misschien zit je met een van deze vragen?…

Je kan meteen starten met de Challenge. Als je je vandaag inschrijft krijg je meteen mail #0 met de voorbereiding. En vanaf dan kies je zelf wanneer je start. Eens je op de start knop duwt mag je elke ochtend naar mijn mail uitkijken, 30 dagen lang :).

Yes, je kiest dus zelf wanneer je start. Past het nu even niet maar wil je wel heel graag meedoen en wil je profiteren van de korting? Schrijf je dan in en klik op de startknop wanneer het voor jou past.

Hoewel ik aanraad om deze video pas op het einde van de challenge te bekijken ontvang je meteen na inschrijving de link naar de video van de content kalender workshop. Hij is dus volledig online te bekijken.

De opdrachten zijn ideeën voor je dagelijkse Facebook post. Je kan daar zo creatief mee omgaan als je wil, en als je eens liever iets anders post mag dat ook natuurlijk.

Ik ben iemand die er van overtuigd is dat als je iets goed wil doen, je er consistent mee bezig moet zijn. Ookal is het maar een zijproject of bijberoep: hoe consistenter je bent, hoe beter het resultaat.

Daarom gaan we ook gewoon in het weekend door met de 30 Dagen Facebook Challenge. Voorzie elke ochtend best zo’n 10 à 15 minuten om de mail te lezen en met de opdracht aan de slag te gaan.

De tips en de opdrachten zijn voor iedereen toepasbaar.

De challenge is echt gericht op zelfstandigen, die zelf het gezicht zijn van hun bedrijf: Coaches, creatieven, ondernemers, winkeleigenaars, webshopeigenaars, yoga-docenten, workshopgevers, …  Eigenlijk zo goed als iedereen die iets ter verkopen of te vertellen heeft. Zowel B2B als B2C.

Ben je niet zeker of het wel iets voor jou is? Mail me dan op gerrit@teachme.be

Absoluut. De challenge is zo opgebouwd dat iedereen mee kan. Zowel absolute beginners als geavanceerde marketeers leren er uit.

Ik ga er van uit dat je met een computer werkt. Je kan een smartphone of tablet gebruiken, maar die heeft niet alle functies.

Als je nog geen Facebook account (profiel) of Facebook pagina (bedrijfspagina) hebt kan je er eentje aanmaken voor de start. Heb je hier hulp bij nodig? Mail mij dan op gerrit@gerritvromant.be, dan help ik je op weg.

Neen. Je hebt niets meer nodig dan een laptop en internet. En een Facebookpagina, natuurlijk, maar die is volledig gratis. Ik toon je even hoe de advertenties werken, maar je bent niet verplicht hiermee aan de slag te gaan.

Mail mij op gerrit@teachme.be en ik help je op weg. Ik probeer binnen de 48u mijn mails te beantwoorden.

Ik ga ervoor
Terug naar gerritvromant.be