Aankondiging: er zit meer in mij

Weet je, ik hou echt van social media marketing. Er is volgens mij  geen betere en echtere manier om aan marketing te doen.

Ik doe dit al meer dan 8 jaar professioneel. Maar zelfs sinds mijn 12de was ik altijd bezig met online communities en sociale media (nog voor dat sociale media heette).

Maar wie mij volgt weet dat ik onder andere ook Summer of Content doe samen met Anouck, wat al een pak breder gaat dan enkel Facebook.

Maar er zit dus meer in mij.

Bekijk de aankondiging in deze Facebook Live:

 

En het is tijd om dat eruit te laten komen…

Vandaar deze “coming out”:

Ik word naast alles wat met Facebook Marketing te maken heeft ook online business coach.

Ik blijf me focussen op solo-ondernemers helpen betere marketing te doen op Facebook, maar daar komt nu een extra aanbod bij dat op een groter geheel focust:

Op het uitbouwen van een online business.

Ik wil anderen helpen om van hun huidige business een online business te maken.

Dit is waarom:

Toen ik in 2015 zelfstandige werd begon ik met freelancen. Maar dat uurtje factuurtje was echt niet mijn ding. Bovendien heb je dan gewoon 10 klanten en dus 10 “bazen”. En ik deed een beetje vanalles voor klanten: blogposts schrijven, workshops geven, Facebookberichten schrijven,… Ik maakte zelfs ooit een heel magazine voor een klant.

Maar ik ben gestart als freelancer om een online business uit te bouwen. Om tijd en geld te hebben om écht te gaan ondernemen. Freelancen was altijd maar een tijdelijk plan.

Ik startte met TeachMe.be, mijn online business, om mensen te leren hoe ze online marketing kunnen doen via online cursussen en startte met als eerste onderwerp hetgeen ik het beste kende: Facebook.

Van freelancer naar ondernemer

Van mijn originele plan om alles van online marketing te behandelen kwam niet veel in huis. Het is gewoon bij dat ene onderwerp gebleven: Facebook. Want er valt zo veel over te vertellen. En ook de naam “TeachMe” liet ik vallen voor het eenvoudige maar vertrouwde (althans voor mezelf) GerritVromant.be.

En zoals het in een echte business altijd gebeurt waren er ups en downs, maar uiteindelijk kwam er een punt waarop mijn tijd waardevoller was als ik voor mezelf werkte dan voor freelance klanten. Dus gaf ik al mijn klanten hun ontslag en werkte ik enkel nog maar voor mezelf.

Niet dat ik geen 1 op 1 klanten meer had, maar ik werkte met hen in een standaard traject dat ik uitgewerkt had. Niet meer het “u vraagt, wij draaien” principe van de typische freelancer.

En ik maakte online programma’s om mijn kennis toegankelijk te maken voor solo-ondernemers:

  • Mijn eerste was een Facebook Strategy cursus, waarin je leert hoe je Facebook strategisch inzet voor je bedrijf
  • Dan kwam de 30 Dagen Facebook Challenge, waarin je leert hoe je betere posts maakt om zo meer mensen te bereik en van je fans klanten te maken
  • De Facebook Ads cursus, waarin je leert hoe je dan met advertenties dat effect kunt gaan opschalen, en maal 10 of meer gaan doen
  • Dan kwamen een reeks masterclasses en workshops begin dit jaar over Facebook Live, Messenger, Stories, Groepen, werken met een content kalender, …
  • En dan is er nog Summer of Content, waar we net de 3e editie van hebben afgerond: een 3 daagse retreat voor ondernemers die met content marketing aan de slag willen, dat we combineren met een online opleiding.

Ik vind die online programma’s maken zalig. Ondertussen gaat dat echt vlot en vind ik het echt super leuk om te doen.

Maar heb er ook enorm veel voor moeten leren. En ook niet alles lukt.

Deze zomer lanceerde ik een testversie van een nieuwe programma “200 Likes in 20 Dagen”, waarin ik elke dag een tip gaf om meer likes te krijgen op je Facebookpagina. De resultaten waren niet zoals ik gedacht had, maar ook dat is part of the game.

Nuja, ik leerde er veel uit, maar ook anderen.

Een vriendin Cindy schreef dit toen ik mijn 200 likes in 20 dagen lanceerde:

Voor mij was dit gewoon een super logische manier om het te doen. Maar dat is daarom niet voor iedereen zo.

“Wat voor jou het meest logisch lijkt, is voor een ander een mega inzicht”

Jouw business is jouw zaak

Nu het ding is, dit is hoe ik mijn business zie: Een deel offline 1 op 1 werk aan premium prijzen, een deel online programma’s aan toegankelijke prijzen, en ruimte voor goeie marketing waarin ik gratis óók waarde kan geven voor wie nog niet klaar is om te investeren.

Maar dat hoeft niet jouw visie te zijn. Een business maak je tot wat je zelf wil dat het is.

Maar dat elke business steeds meer online zou moeten komen, daar ben ik van overtuigd. Zeker als je én impact wil maken én toegankelijk wil zijn.

En het is niet omdat ik mezelf als een online ondernemer beschouw dat al mijn inkomsten alleen maar uit online programma’s komen. Dat wil wel zeggen dat ik pro-actief ga bepalen waar ze vandaan komen. En of dat nu een online programma is, een retreat, een 1 op 1 coaching traject of een workshop die ik ga geven… ik ben in 90% van de gevallen de initiatiefnemer.

En online is mijn belangrijkste manier van communiceren, om mijn missie bij de mensen te krijgen.

Waarom online ondernemen?

Een van de key momenten waarvan ik dacht van: “ok, dít is nu waarom ik een online business wilde” was toen mijn vriendin Elke net van onze zoon Robbe bevallen was en ik vanuit het ziekenhuis de verkopen zag binnenkomen. Of ik nu aan het werk was of niet.

En mijn business gaf ons de mogelijkheid om mijn vriendin Elke (ook zelfstandige, trouwens), een jaar lang thuis te laten blijven om de laatste maanden van haar zwangerschap wat gemakkelijker te maken, en de eerste 9 maand Robbe thuis te houden. En dat terwijl ik zelf ook maar part-time werkte zodat ik er kon zijn voor ons kersverse gezin. En ook nu dat hij naar de onthaal moeder gaat ben ik er ook nog steeds ’s morgens en ’s avonds als hij thuiskomt voor hem.

Dat was waarom ik het deed. Dat is waarom ik het doe. Werktijd loskoppelen van geld, zodat ik ook mijn ambities buiten mijn werk kan waarmaken.

Want ik wil ook een goede partner en een goede vader zijn. En dat begint bij er ook echt zijn.

En dan nu?

De voorbije jaren heb ik super veel mensen mogen coachen in hun business. Vaak via de Facebook marketing programma’s, maar ook tijdens de 1 op 1 sessies en tijdens Summer of Content.

En dat ging vaak verder dan puur Facebook, want alles is verbonden met elkaar. Marketing, aanbod, positionering, prijzen, mindset,… Als de basis niet goed zit, dan ga je met Facebook ook niet veel kunnen bereiken.

Deze zomer werd tijdens de MasterMind dagen nogmaals duidelijk werd hoe waardevol het is om mensen te hebben rondom jou die je kunnen helpen. En hoe graag ik ook kennis en ervaringen deel en écht samen nadenk met mensen.

Maar ook hoe goed het mij lukt om mensen te helpen keuzes maken, de essentie te zien, in te schatten of iets een goed idee is of niet, en om die ideeën om te zetten in actie.

En dat wil ik jou nu ook bieden:

Je kan je inschrijven voor mijn nieuwe webinar: Hoe je van je huidige business een online business maakt– En waarom dat essentieel is voor een mega impact.

Zodat je een bedrijf kan opzetten dat past bij jou, zonder in te boeten aan wat jij belangrijk vindt.
Zodat je kan leren wat wel en niet werkt
Zodat je kan leren van de fouten die ik gemaakt heb, en jij ze niet hoeft te maken.
Zodat jij dit sneller en beter kan doen dan ik.

Ik heb er echt enorm veel goesting in, en ik heb het gevoel dat dit echt het moment is.

Als je kijkt naar andere landen, Amerika, Nederland, daar zijn de meeste bedrijven al zo veel verder op online vlak.

Dus als je nu in België van je huidige business een online business maakt, dan steek je gewoon uit boven de rest.

Dus, schrijf je in voor de webinar.

Zelfs als je denkt dat een online business niets voor jou is.

En zeker als je denkt dat het niet mogelijk is voor wat jij doet.

Hopelijk tot dan,

Gerrit

By | 2018-08-31T13:43:26+00:00 augustus 23rd, 2018|

Leave A Comment