INSCHRIJVEN VOOR DE FACEBOOK CHALLENGE?


Door Gerrit Vromant, 20/03/2019

Denk je dat De Facebook Challenge wat voor jou is?

Hier nog even alle info over wat De Facebook Challenge juist is:

De Facebook Challenge is een online programma waarin je 4 weken via mail strategieën en inspiratie krijgt voor geweldige Facebookposts.

Van die posts die binnenkomen. Die connectie maken. Die lezers écht fan maken van jou. Zodat klant worden bij jou een no-brainer wordt. En je niet meer verkoperig hoeft te doen.

De Facebook Challenge bestaat uit:

  • 1
    4 weken elke werkdag een mail met inspiratie en strategische tips: zodat je altijd weet wat te posten en je posts elke keer beter worden.
  • 2
    Onbeperkt Toegang tot De Facebook Academy: zodat al je praktische en technische vragen over je Facebookpagina meteen beantwoord worden in een gemakkelijk online platform.

Dit is wat vorige deelnemers zeggen:

profile-pic

Ik hou van tips die werken en Gerrit geeft die

Tijdens de FB challenge zag ik het bereik van onze FB pagina stijgen van 16.338 naar 37.146 en de betrokkenheid bij onze berichten van 809 naar 2493. Tja, dat zegt alles he.

Lien De Pau Freedompreneur & oprichter TRAVAK Business School
profile-pic

Ik dacht dat ik geen Facebookpagina nodig had

Voor de challenge had ik geen facebookpagina en ik wist ook niet hoe ik er aan zou beginnen maar vooral ook niet wat ik daar zou opzetten. Ik dacht eigenlijk dat als klein "freelance" bedrijfje dat dit niet echt nodig was.

Ik denk dat door die challenge ik ook meer ben gaan nadenken wat ik wou doen hiermee.

Angelique Monbaillieu Beurscoach
profile-pic

Het ideale duwtje in de rug

De Facebook Challenge kwam gewoon perfect getimed! Ik had nog geen Facebookpagina en te weinig inspiratie, vond ik. Maar ik wilde daar verandering in brengen.

De challenge bleek het ideale duwtje in de rug. En het loont! Meer zichtbaarheid, meer mogelijkheden om met relatief weinig inspanning je eigen netwerk te overstijgen. De Facebookchallenge bracht en brengt me inspiratie, motivatie en inzicht. Een echte aanrader!

Sara Borremans Trainer and coach - Kanli.be
profile-pic

Facebook voelde het als een vervelend jobke dat ik nu eenmaal moest doen

Ik maakte bij de opstart van mijn bedrijf een facebook pagina en postte er af en toe iets op. Maar het was redelijk…ad hoc allemaal. Bovendien beleefde ik er ook absoluut geen plezier aan en voelde het als een vervelend jobke dat ik nu eenmaal moest doen.

Toen ik De Facebook Challenge tegenkwam schreef ik me meteen in. Elke dag kreeg ik een handige content tip in mijn mailbox die ik onmiddellijk kon toepassen en uit testen.

Niet alleen mijn bereik ging omhoog, ondertussen is ook het aantal volgers op mijn pagina meer dan verdubbeld!

Sophie Claeys The Yoga Bar Brussels
profile-pic

Waardevolle content, hapklaar gebracht

Een massa waardevolle content over het gebruik van Facebook voor je business, hapklaar gebracht. Dat is De Facebook Challenge van Gerrit.

Catherine Vanhullebusch Founder & Coach bij Job Design

De Facebook Challenge iets voor jou?

Stel je dan hier (vrijblijvend) kandidaat, dan mail ik je alle informatie over hoe je kan inschrijven.

Na dat je het formulier hebt ingevuld ontvang je via mail alle details, met een link om in te schrijven.

Als je beslist om in te schrijven, ontvang je meteen de bevestigingsmail, en kan je de eerstvolgende maandag starten.

Are you ready?

De Facebook Challenge, dat is:

  • Elke weekdag een mail waarin je beter kennismaakt met de aspecten van StoryTeaching en de technieken om betere posts te maken.
  • Elke mail bevat ook een opdracht voor jou om te posten op je Facebookpagina, die je inspireert om de juiste verhalen te vertellen.
  • En in De Facebook Academy vind je alle antwoorden op je praktische en technische vragen over hoe je je Facebookpagina optimaal beheert.

Heb JIJ dit nodig?

De Facebook Challenge leert je op een actieve manier StoryTeaching toe te passen op je Facebookpagina. Je gaat er echt elke dag mee aan de slag. Zo leer je het niet alleen intellectueel, maar leer je het ook DOEN.

In De Facebook Challenge help ik je met het inhoudelijke aspect: Wat post je wel en wat post je niet? Waar zitten die verhalen die je know, like & trust opbouwen? Over wat post je dan?

Maar StoryTeaching is ook niet gewoon "verhaaltjes vertellen". Want je post mag inhoudelijk nog zo sterk zijn, als mensen er gewoon voorbij scrollen, of ze niet de tijd nemen om hem te lezen, dan is dat ook verloren moeite.

Een goed verhaal vertellen is een kunst. Zeker op Facebook, waar mensen zo vluchtig doorscrollen, terwijl jij net een belangrijke boodschap te verkondigen hebt. 

Daarom leer je ook de technieken die op Facebook enorm goed werken om ervoor te zorgen dat mensen je post ook effectief bekijken.

Technieken die ervoor zorgen dat je je lezer meeneemt in wat je te vertellen hebt.

Zodat mensen aan je lippen hangen en op het puntje van hun stoel gaan zitten.

En niet zoals een 6-jarige die een mop vertelt.
(waarbij de clue veel te vroeg in de eerste seconden al verklapt werd, de mop eigenlijk een mix is van 3 moppen door elkaar, en het hele verhaal eigenlijk op niets slaat).

Het zijn technieken uit de storytelling-wereld: uit klassieke en minder klassieke literatuur, uit blockbuster films en je favoriete series.

En het leuke is:

Je leert ze tijdens de Facebook Challenge toepassen op je Facebookposts. En als je dat wil ook op alle andere content die je maakt.

Dus, heb jij dit ECHT nodig?

Tuurlijk niet. Niemand heeft dit ECHT ECHT nodig. Wat we écht nodig hebben is voeding, water en een dak boven ons hoofd.

Maar als je als ondernemer je bedrijf wil doen groeien via Facebook, dan is De Facebook Challenge wat voor jou.

Als je wil weten hoe je Facebook gebruikt om je publiek te bereiken, op zo een manier dat het perfect past bij jou en je business, en klanten oplevert, dan is De Facebook Challenge wat voor jou.

Misschien heb je wel wat vragen?

Zoals…

StoryTeaching, zo moeilijk kan het toch niet zijn… ik doe dit wel zelf

Sure, geen probleem. Ga er mee aan de slag. Ik denk inderdaad dat het sommige mensen effectief lukt om op basis van deze informatie aan de slag te gaan met het StoryTeaching principe. Ik heb niet liever, want hoe meer mensen StoryTeaching toepassen hoe beter Facebook is voor mij als gebruiker.

Als je liever alles over deze strategie te weten komt, technieken leert die al je posts onmiddellijk beter maken, een stok achter de deur hebt… dan is De Facebook Challenge het programma dat dat zal doen voor jou.

Ik heb hier geen tijd voor, ik kom nu al amper rond

Iedereen heeft even veel tijd, het verschil zit in hoe we het spenderen.

Misschien spendeer je TE VEEL tijd op Facebook voor wat het voor jou opbrengt?

Of misschien spendeer je er net TE WEINIG tijd aan, maar slorpt het al je energie op omdat je weet dat je eigenlijk wat vaker zou moeten posten?

Of misschien heb je eigenlijk gewoon geen idee wat je Facebookpagina je opbrengt?

Met De Facebook Challenge leer ik je hoe je betere content kan creëren, zodat de tijd die je spendeert wél rendeert

Want dat levert je niet alleen meer bereik en interactie op, maar ook klanten (want... hoera voor klanten!)

En ik leer je ook hoe je het sneller en efficiënter kan doen, zodat je er minder tijd aan kwijt bent.

Dus, up to you. Als je niets verandert, verandert er ook niets. Als je beslist om er iets aan te doen, dan maak je tijd voor het leerproces, zodat het je meer tijd zal opleveren in de toekomst.

Werkt dit voor mijn business?

In het verleden hebben al honderden ondernemers deelgenomen aan de Facebook Challenge.

De beste resultaten zie ik bij "kenniswerkers" en "helpers": Coaches en teachers die hun passie willen uitdragen. Mensen die “zichzelf” verkopen, als een dienst, en met hun hoofd werken.

De Facebook Challenge is minder geschikt voor wie een webshop heeft en fysieke producten verkoopt.

Twijfel je? Mail me dan even op gerrit(@)gerritvromant.be en leg me uit wat je doet, dan geef ik je een eerlijk antwoord, ook als ik denk dat De Facebook Challenge eigenlijk niets voor jou is.

Klinkt goed, maar ik heb al eens iets online gekocht van iemand en dat was niet wat het moest zijn…

Awtch, jammer.

Sommigen zijn inderdaad beter in marketing… dan in wat ze effectief doen.

Maar De Facebook Challenge is gebaseerd op meer dan 8 jaar professionele ervaring met sociale media. Er hebben al honderden ondernemers aan deelgenomen. Je vindt enkele van hun getuigenissen verspreid over deze pagina. Ik heb er zo honderden.

Begin 2019 werd De Facebook Challenge volledig vernieuwd om nog beter te werken met de aangepaste algoritmes van Facebook.

En ook De Facebook Academy wordt aangepast aan de veranderingen die er gebeuren in Facebook. Zo blijft alles altijd up to date.

Trust me. Je bent in goede handen.

En stel dat je toch niet tevreden bent, is er onze 30 Dagen Niet Goed Geld Terug Garantie. Het volstaat om even te mailen en ik stort je hele investering terug. 

Praktisch: DIT IS WAT JE KRIJGT:

4 weken elke werkdag tips en inspiratie via mail

Na je inschrijving ontvang je meteen de bevestigingsmail. De maandag erna start je met mail #1.

Elke mail leert je wat nieuws over waarom het StoryTeaching concept werkt en hoe je het toepast en betere posts maakt. Ik geef je ook een opdracht om te posten op je pagina. Én je krijgt ook inspirerende voorbeelden.

Je wordt erdoor getriggerd om de StoryTeaching strategie toe te passen op jouw business.

Zodat je niet hoeft te twijfelen over wat je vandaar weer zou moeten posten, maar je meteen een richting hebt om in verder te gaan.

Zo krijg je dat duwtje in de rug, én zo word je er elke dag beter in.

Online Facebook Academy

Je krijgt toegang tot mijn Facebook Academy bibliotheek, waarin alle technische aspecten van je Facebookpagina worden uitgelegd.

Zo heb je meteen de oplossing tot al je praktische vragen over Facebook.

Zoals:

  • Welk type pagina best geschikt is voor jou
  • Hoe zorg je ervoor dat zo veel mogelijk mensen doorklikken op je link
  • Hoe laat je best post, en of dat eigenlijk wel belangrijk is
  • Hoe je meer likes krijgt op je Facebookpagina
  • Hoe je de afbeelding en titel van een link aanpast, zodat die er aantrekkelijker uitziet
  • Wanneer je best een foto, en wanneer je een link post (en waarom dat belangrijk is)
  • Hoe je berichten in meerdere talen kan schrijven
  • Hoe je de statistieken van je pagina interpreteert en de juiste conclusies trekt
  • Hoe je je pagina optimaal en efficiënt beheert
  • Hoe het Facebook algoritme exact werkt
  • Wat je best doet met tags en hashtags (en wat niet)
  • Wat goede afbeeldingen zijn voor Facebook, waar je ze haalt, en waarom dit belangrijk is
  • Een hele module over Facebook Live (voor als je klaar bent om die stap te zetten)
  • Hoe je met een content kalender aan de slag gaat
  • En nog veel meer...

Wat gebeurt er nadat je op de knop klikt?:

Als je op de gele knop klikt opent er een venster waarin je je naam en e-mailadres kan opgeven om je kandidaat te stellen.

Nadat je je kandidaat stelt ontvang je alle info om je inschrijving te bevestigen via een online betaling (of ook niet, als je dan toch beslist om het niet te doen, ook goed). 

Van zodra je inschrijving bevestigd is, krijg je binnen de 24u op werkdagen toegang tot de Facebook Academy, en de eerstvolgende maandag start jouw Facebook Challenge.

Benieuwd wat anderen zeggen?

profile-pic

Meer vertrouwen in Facebook als marketing tool en mijn aanpak

Els Borghart - Artiest bij EDDE Art

Voor De Facebook Challenge had ik het gevoel niet goed meer te weten wat te moeten doen om interactie te verkrijgen. Om de mensen echt mee te krijgen. Soms voelde het een beetje alsof ik tegen een muur stond te praten waar weinig antwoord op kwam, de tijd die ik erin stak, had niet de return.

Nu heb ik weer een lijst met ideeën, strategieën en een hernieuwd zelfvertrouwen om met social media aan de slag te gaan. Dat is heel waardevol! Mensen zeiden zelfs in-real-life dat we "blijkbaar wel goed bezig zijn". :)

profile-pic

Positief, eerlijk, praktisch, concreet, motiverend & inspirerend

Elke Coremans - Storyteller bij Fairytale Moments

Geen bullshit over hoe het algoritme verslaan, clickbaits, truuken van de foor. Gewoon goeie tips om marketing te doen op Facebook die past bij het medium en wat zijn gebruikers willen lezen. Op zich geen kernfysica en toch helpt het enorm dat iemand als jij met 1 mail per dag ons pusht om het op die manier aan te pakken.

profile-pic

Steviger in mijn business

Griet Smits - De Grieten

Ik vond niet zoveel energie voor andere posts, dus ging ik gemakkelijker "reclame" maken op mijn pagina.

Door De Facebook Challenge kreeg ik hele concrete schrijftips en kwam ik uit mijn comfortzone met wat ik postte op mijn pagina. Nu heb ik echt het gevoel dat mijn pagina kwalitatiever is, heb ik meer inspiratie en voel me steviger in mijn business staan.

profile-pic

Iedere dag een mail, dat zet aan tot actie

Kathleen Hooge - Coach bij Business2Life

Ik vond deze challenge een echte eye opener en ik let voortaan nog méér op HOE ik iets vertel op mijn posts. Het resultaat? Méér bereik, meer bekendheid en mijn zaak straalt meer vertrouwen uit!

profile-pic

Positieve reacties, zowel online als offline

Anja Hilkemeijer - Rouwcoach bij Verder Leven na Verlies

Ik wist niet altijd wat te schrijven op mijn Facebookpagina. Soms had ik wel een goed bereik maar vaker niet zo veel.

Door de dagelijkse opdrachten kreeg ik veel meer ideeën voor posts en werd ik geïnspireerd posts te schrijven die ik anders niet geschreven had! Ik ben anders gaan kijken naar alles om mij heen en heb geleerd dat je bijna overal iets kan uithalen voor een post. Dat vind ik een verrijking, het heeft mij geholpen.

Het resultaat? Ik schrijf makkelijker en heb vertrouwen dat ik het kan. Ik krijg positieve reacties, zowel online als offline. Mensen sturen me berichten via Facebook Messenger. Ik ben bekender geworden (via likes en via delen van posts). Veel meer mensen weten nu dat ik hier ben.

profile-pic

Mijn bereik is meer dan verdubbeld

Elke Coremans - Storyteller bij Fairytale Moments

Omdat ik telkens opnieuw stil viel en soms dagen of zelfs weken niets poste. Als ik dan eens iets poste was dat de bevlieging van het moment en weinig consequent.

Sinds de challenge is mijn bereik meer dan verdubbeld (van 715 naar 1958) en ging de interactie met 40% omhoog (van 279 naar 562 mensen).

profile-pic

Nu leeft mijn Facebook pagina als nooit tevoren.

Ron Brinckman - Les Alizés

In het begin zijn de opdrachten tijdrovend en zat ik te puffen en te zweten wat ik nu weer moest bedenken. Daarna ging het steeds eenvoudiger en nu leeft mijn Facebook pagina als nooit tevoren. Zeer leerzaam!

profile-pic

Ik ben er nog altijd niet goed van

Kathleen Van Landschoot - De Schrijfcoach

Mag ik nog stoefen?

Mijn Facebookpagina was al enkele jaren online maar ik deed er niets mee. In al die jaren had ik maar 13 views.

En toen postte ik mijn eerste bericht, en haalde er bijna 500 views mee op twee dagen tijd. Ik ben er nog altijd niet goed van :)!

profile-pic

Als de boodschap knal in je doelgroep zit gaat het soms snel

Ingrid De Cooman - Werkpleziercoach bij Inspirei

Wow, een bericht dat ik vrijdagvond postte is al flink aan het verspreiden. Tot nu toe een bereik van 5.220 mensen en 40 keer gedeeld. Als de boodschap knal in je doelgroep zit gaat het soms snel!

profile-pic

Tot 90.000 bereikte mensen!

Anja Copejans - Perfectionisme-Coach

Me like this challenge!

We bereikten 12.401 mensen vorige week, en deze week ging een van onze posts viraal tot 90.000 mensen!

Dank je wel Gerrit, ik ben helemaal overtuigd 🙏

profile-pic

Ik ken u van Facebook

Johan Samson - Kinderpsycholoog

Vandaag ontving ik een mailtje met het volgende in:
"De dokter had aangeraden om met een psycholoog contact op te nemen om er eens over te praten. Ik kan u van Facebook en ik denk dat ik mij daardoor bij u goed zou voelen".

Het teken dat dit werkt.

profile-pic

Fier op wat ik bereik, iedere dag opnieuw

Inge Bollen - Babyfotografe

52000 mensen bereikt de laatste week en op die ene week eens zo veel offertes gemaakt als in de maanden ervoor. Mensen van buiten de provincie die langskomen voor een fotoshoot. Minder mensen die vallen over de prijzen.

En ik, die met rechte rug en grote glimlach naar mijn facebookpagina kijk. Fier op wat ik bereik, iedere dag opnieuw.

Het resultaat?

Ja, je leert hoe je geweldige Facebookposts schrijft.

Maar je krijgt ook nog eens het vertrouwen dat wat je aan het doen bent hetgene is dat werkt. Niet alleen NU, maar in de toekomst.

Want wat je hier leert, is voor een deel gebaseerd op het Facebook Algoritme, maar eigenlijk nog veel meer op strategieën en technieken die al eeuwen oud zijn.

Zoals de Bijbel die verhalen gebruikt om het volk de zeden te leren. Zoals in de klassieke en moderne literatuur. Zoals in de grootste blockbuster films en je favoriete Netflix&Chill series.

Wat je hier leert is gebaseerd op hoe mensen omgaan met informatie, en wat hen overtuigt om een volgende stap te zetten.

  • Zo kan je stoppen met panikeren wanneer Mark Zuckerberg weer eens een verandering in het newsfeed algoritme aankondigt.
  • Zo kan je stoppen met denken dat de oplossing in een ander sociaal netwerk zit, waar je helemaal vanaf nul moet herbeginnen.
  • Zo kan je stoppen met je afvragen of iemand je berichten wel überhaupt te zien krijgt, en waarom niemand erop reageert.
  • Zo kan je stoppen met al procrastinerend op zoek te gaan naar inspiratie voor die Facebookpost die je wou doen, want tja… het was nu toch al weer een paar weken geleden.
  • Zo kan je stoppen met je schamen over je Facebookpagina, want je weet dat wat je doet niet alleen goed is, het ook nog eens klanten oplevert. Je gaat er net TROTS op worden.
  • Zo kan je stoppen met Facebook zien als een platform waar je je tijd op verdoet, maar het beginnen zien voor zijn écht potentieel: een geweldige manier om jouw ideale klanten te bereiken.
  • Zo kan je stoppen met twijfelen over wat je wel of niet post, en of je likers dit of dat wel interessant zouden vinden.
  • Zo kan je stoppen met je geld in de vuilbak te gooien door te proberen je resultaten te verhogen met de “bericht promoten” knop, en je af te vragen wat die 20 extra likes van onbekende namen nu écht opleveren.

Want als je de challenge aanvaardt...

Als je er klaar voor bent...

Als je ervoor gaat...

Dan zeg je ja tegen:

  • De inspiratie om niet langer te zeggen: “Hmmm, geen idee wat ik zou posten vandaag, misschien morgen”
  • Een geweldige Facebookpagina met berichten die jouw passie weerspiegelen
  • Een manier om berichten te schrijven, die niet gewoon uit jouw hoofd komen, maar precies uit die van je klanten
  • De technieken om van elk bericht het beste te maken, zodat niet alleen jij trots bent, maar je het effect zien op je omzet
  • Ideale klanten die met jou willen werken aangezien jij de enige bent die hen kan helpen.

Dit is veel meer dan het juiste uur om te posten, hashtags toevoegen of niet, of al dan niet een link toevoegen.

Dit is social media marketing die weer leuk wordt voor jou, én voor je toekomstige klanten.

The choice is yours.

Je kan blijven doen wat je tot nu toe deed, lekker comfortabel, met de resultaten die je nu hebt.

Of je kan je aanvraag insturen, en dan start je maandag met je groeiproces om betere Facebookposts te leren maken.

Choose wisely.

PS:

Vraag je je af of elke dag posten niet wat “té” is?

Geen onterechte vraag, maar een vraag die irrelevant wordt.

Want wat je leer is net om Facebook posts te maken die mensen WILLEN zien. Ze gaan net meer van jou verlangen. Je gaat merken dat je -als het je klanten betreft- gerust naar 2 of 3 posts per dag kan gaan, als jij het aankan.

Denk dus niet “is dit niet te veel”, maar denk eerder “dit is echt geweldige content, daar gaan ze ongetwijfeld meer van willen”.

En zorg dan dat je posts ook effectief zo geweldig zijn.

Vragen?

Stel ze mij gerust via mail. Je kan me bereiken op Gerrit(@)GerritVromant.be.