Het geheim om via social media klanten aan te trekken

(DEEL 1)

Door Gerrit Vromant, 15/11/2019

Social media is op dit de krachtigste én goedkoopste manier om de juiste mensen te bereiken.

Of het nu Facebook is, Instagram of LinkedIn,

Je weet dat je klanten er aanwezig zijn, en je bent slim genoeg om dan ook te beseffen dat jij er aanwezig moet zijn.

Dus je doet het wel...

Maar als het je op dit moment niet genoeg oplevert, en je vooral veel tijd, frustratie en energie kost...

Dan is dat vanaf nu verleden tijd!

Want in dit artikel ontdek je hét tijdloze principe dat jij meteen kan beginnen toepassen om klanten aan te trekken dankzij social media.

Als ik "meteen" zeg, dan bedoel ik ook effectief iets dat je binnen de 10 minuten kan toepassen en er vandaag nog het effect van kan zien.

En als ik "tijdloos" zeg, dan bedoel ik ook echt tijdloos.

Niet zoiets van "dit is het laatste nieuwste trucje om net wat meer bereik te halen".

Die dingen werken hooguit een week of 2, en zijn dan alweer hun effect verloren.

Maar echte principes die al meegaan sinds jaar en dag en gebaseerd zijn op hoe mensen psychologisch in elkaar zitten.

Waarom dit van belang is?

Wel, social media bestaat al best een tijdje.

Toen ik 10 jaar geleden begon met bedrijven helpen starten op social media was alles nog nieuw.

Nu?

Not so much.

Zo goed als elk bedrijf en elke ondernemer is aanwezig op social media.

Met meer dan 1 miljoen ondernemingen in België en bijna 2 miljoen in Nederland moet je al goed je best doen om nog op te vallen.

Hoe val je dan als coach op tussen alle andere coaches?
Hoe zorg je dat je berichten gezien worden en ze je ook effectief klanten opleveren?

Wel, dat wil ik met jou delen in dit artikel.

Waarom?

Omdat gewoon "aanwezig zijn" op social media niet meer voldoende is.

En omdat ik ervan overtuigd ben dat jij iets goed doet voor deze wereld.

Jij hebt een unieke gave, en hoe beter je marketing doet op sociale media, hoe meer mensen jij kan helpen

En daar help ik je dan weer graag bij (dat is mijn unieke gave).

Dus samen maken we deze wereld een betere plek.

Maar daarnaast ook -en dit is wat persoonlijker- omdat ik weet hoe belangrijk het is om goede coaches te hebben op verschillende vlakken in je leven.

En ik weet hoe belangrijk het is dat er als klant een échte connectie is tussen klant en coach.

Wat je hier dus gaat leren is:

  • Hoe je opvalt tussen alle andere berichten en andere coaches op sociale media
  • Hoe je die connectie en die klik creëert via sociale media
  • Hoe je meer interactie krijgt op je berichten (en waarom dat belangrijk is)
  • En hoe je dankzij social media droomklanten aantrekt

Nu, voor we dat doen is er 1 ding dat je moet weten: 

En dat is hoe de algoritmes op social media werken.

Want social media werkt niet chronologisch, er zit een bepaalde rangschikking in.

Niet alles wat je post wordt dus door iedereen gezien, en de verantwoordelijke daarvoor is Het Algoritme.

In de video hieronder geef ik je kort de uitleg over het Facebook Algoritme.

Op Instagram werkt het gelijkaardig. En ook LinkedIn werkt min of meer op dezelfde manier.

Bekijk de video hieronder dus even en klik dan door naar de volgende pagina.

Dan ontdek je hoe je nu echt de aandacht trekt en behoudt.

En terwijl je op de knop hieronder klikt...

Bedenk even wat je favoriete boek, film of serie is.

Je ziet na de klik wel waarom ik je dat vraag ;)

Klaar?

Deze website wordt met veel liefde en passie gemaakt door Gerrit Vromant, social media coach.

Staan er fouten in of heb je vragen of opmerkingen? Mail mij op Gerrit(@)GerritVromant.be