Zo maak je van volgers klanten

(DEEL 3 van 4)

Door Gerrit Vromant, 15/11/2019

Verhalen vertellen, StoryTelling, allemaal goed en wel...
Maar je kan toch niet zomaar verhaaltjes en sprookjes gaan vertellen?

Nope, inderdaad niet.

Want StoryTelling is een geweldige manier om de aandacht te krijgen en behouden.

Maar als je wil dat je stories je ook klanten opleveren, dan heb je nog een tweede aspect nodig.

En dat is: Teaching

Je wil namelijk als ondernemer je toekomstige klanten nieuwe dingen bijleren waardoor ze gaan inzien dat klant worden bij jou hen gaat helpen.

Want het is niet omdat jij weet dat je hen zou kunnen helpen, dat zij dat ook al zien.

Anders werden ze wel meteen klant, toch?

Die dingen moet je hen dus gaan leren. 

En hoe beter je dat doet hoe groter de kans dat ze klant worden.

Want als jij degene bent die ze die dingen leert dan heeft dat 2 gevolgen:

  1. 1
    Je zorgt ervoor dat ze steeds meer gaan inzien dat WAT jij doet hen kan helpen
  2. 2
    Je zorgt ervoor dat ze steeds meer gaan zien dat JIJ degene bent die hen kan helpen

Want als jij degene bent die hen deze nieuwe dingen geleerd heeft, dan zien ze jou als de expert die ze nodig hebben om de volgende stap te zetten.

En dan wordt klant worden bij jou gewoon de logisch volgende stap.

Daarom moet je dus gaan "teachen":

Tonen dat je een expert bent door je kennis te delen.

Tonen dat je mensen kan helpen door ze ook effectief al een beetje te helpen.

En daarvoor is social media ideaal.

Want je kan elke dag nieuwe dingen delen die mensen wat nieuws bijleren.

Nu, wat zijn die "dingen" dan die je mensen kan leren?

  • Dat kan pure kennis zijn
  • Dat kan een praktische tip zijn
  • Dat kan een nieuw inzicht zijn
  • Dat kan een bepaalde visie zijn
  • Dat kan een bepaalde methode zijn

Het kan alles zijn, en dat is net het leuke aan social media:
Je vult het in op een manier die bij jou past.

Je mag gaan tonen wat je allemaal weet, en dat in al je social media posts gaan delen met potentiële klanten.

En op die manier maak je van die potentiële klanten ook échte trouwe klanten.

Want door jezelf als dé expert te positioneren op vlak van wat je doet worden mensen tot jou aangetrokken en gaan ze je steeds meer vertrouwen.

Waardoor de stap naar klant worden ook weer elke keer kleiner wordt.

Voel je jezelf nog niet echt een expert? Klik dan hier en doe de test

Nu, ik moet hier wel nog een *kleine* nuance bij geven...

Als je puur gaat teachen, zoals een leerkracht, professor of zelfs de meeste workshopgevers dan gaat het niet aanslaan op social media.

Dat werkt in een "leer-omgeving", maar niet op social media.

Daar zijn mensen niet naar op zoek wanneer ze even hun smartphone erbij nemen en wat beginnen scrollen om te ontspannen.

Wat je wil doen is het TEACHEN combineren met het STORYTELLEN.

Ik noem het StoryTeaching:

StoryTeaching is een manier van schrijven waarbij je Personal StoryTelling (= persoonlijke en echte verhalen) gaat gebruiken om te Teachen (= een boodschap over te brengen).

En het is een techniek die zo goed als alle mensen die succesvol zijn op sociale media toepassen.

Hoe je dat doet, dat StoryTeachen?

Dat ontdek je op de volgende pagina

Deze website wordt met veel liefde en passie gemaakt door Gerrit Vromant, social media coach.

Staan er fouten in of heb je vragen of opmerkingen? Mail mij op Gerrit(@)GerritVromant.be