Wanneer start je met een Facebookpagina?

Ik krijg behoorlijk wat mails van mensen die met Facebook willen starten voor hun zaak. Maar vaak hebben ze een verkeerd beeld van wanneer ze moeten hun Facebookpagina moeten maken.

Deze week nog:

“Hey Gerrit, ik ben nu bezig met de opstart van mijn zaak, en eenmaal de zaak draait wil ik ook graag Facebook doen”.

Nu, ik snap dat je graag wil wachten tot alles 100% in orde is. En dat een bedrijf opstarten misschien meer papierwerk is dan je eigenlijk zou willen, maar toch start je best zo snel mogelijk met Facebook.

Wanneer start je best met een Facebookpagina?

Laat mij beginnen met te zeggen:

Het ideale moment om te beginnen met Facebook is gisteren. (tweet dit)

Je kan nooit vroeg genoeg starten met communiceren over je (nieuw) bedrijf. Hoe vroeger, hoe beter. En als het niet gisteren was, doe het dan vandaag.

Als je bedrijf nog niet officieel open is -of dat nu een winkel, een product of een dienstenbedrijf is- heb je de kans om je hele verhaal te vertellen, zonder dat je meteen aan “verkopen” gaat denken.

Je kan vertellen over je idee of concept. Over waarom je je bedrijf opstart. Over wie je bent. Over de belangrijke beslissingen die je neemt. Over de partners waarmee je afspreekt. Over de gesprekken die je hebt. Over de inrichting van je interieur. Over de bouw van je kantoorruimte. Over andere dingen die te maken hebben met de sector waarin je zit.

Je kan je vind-ik-leuks vragen welke versie van het logo ze het leukste vinden, waar zij het moeilijk mee hebben (gelinkt aan jouw bedrijf natuurlijk), welke oplossingen ze nu vinden voor dat probleem, hoever ze bereid zijn om te rijden tot bij jou, wat ze vinden van het ontwerp van je interieur of je vitrine, welke slogan zij het best vinden, …

En dat allemaal zonder dat je probeert te “verkopen”. Dat zet meteen een goede toon, en brengt jou in de juiste mindset om om te gaan met Facebook: verbinden en vertrouwen uitbouwen.

En van zodra je bedrijf dan effectief van start gaat, dan heb je van je vind-ik-leuks al echte fans gemaakt. Daarmee neem je een enorme voorsprong. Daarmee maak je je start zo veel efficiënter.

Een van de mensen die aanwezig was in mijn webinars zei zelfs dat hij al 9.000 Facebook Vind-Ik-Leuks heeft nog voor zijn zaak effectief open is. Nu al 9.000 fans! Dat moet een fameus openingsweekend worden!

Een Facebookpagina opzetten kost trouwens niets, je hoeft ervoor geen technische kennis te hebben of een designer te zijn, en je hoeft geen pagina’s tekst uit te schrijven. Oja, en het duurt maar 5 minuten.

Je leest er alles over in deze blogpost:

Facebookpagina aanmaken

EEN FACEBOOKPAGINA AANMAKEN, HOE BEGIN JE ERAAN EN WAAR LET JE OP?

En dan nu: posten op Facebook!

Wil je leren hoe je het goed aanpakt? Wàt je dan juist moet posten? Schrijf je dan in voor de volgende editie van Boost Je Facebook.

By | 2018-05-16T11:53:22+00:00 juli 15th, 2016|

One Comment

  1. […] En oja: als je je afvraagt wanneer je je pagina moet aanmaken… Of dit misschien wel of niet het juiste moment is? Lees dan deze blogpost. […]

Leave A Comment

Ontdek hoe het Facebook Newsfeed algoritme werkt
en verdubbel het bereik van je Facebookpagina