Zit jij ook regelmatig zuchtend en steunend voor je computer om weeral een Facebook post te schrijven, of een blog eruit te persen?

I get it!

Zo ging het bij mij vroeger ook wel eens 🙂

Het ding is, de energie waarmee jij die marketing woorden uit jezelf probeert te sleuren, die gaat onbedoeld ook mee in jouw bericht.

Waardoor jouw teksten (of video’s, of wat dan ook) moeilijker het gewenste effect gaan bereiken, omdat ze al op voorhand beladen zijn met die negatieve energie (niet bewust natuurlijk).

Anderszijds, zo vreemd is het ook niet dat je al moe en ambetant wordt als je nog maar dĂ©nkt aan marketing.

Want, hoe kan je marketing nu leuk vinden, als je continu overstelpt wordt met aggressieve, luidruchtige â€śbro-marketing” op je Facebook newsfeed en in je mailbox?

De meeste marketing die je tegenwoordig ziet is wat wij “bro marketing” noemen.

Marketing die vertrekt vanuit een mannelijke ego-energie.

Een energie die drijft op prestatie, op maximalisatie van return, op competitie.

Je kent ze wel, de patsers met hun dure wagens of zelfs privé-jets.

Ze zwaaien met hun rolexen en hun juwelen.

Ze zijn er om je te vertellen dat je dom zou zijn om niet in te gaan op hun aanbod.

Ze duwen harde woorden en grote beloftes door je strot, tot je het gaat geloven. Bijna.

Dat is helaas hoe de meeste marketing eraan toe gaat tegenwoordig.

Geen wonder dat je er een afkeer van krijgt

Enkele belangrijke disclaimers

Eerlijk is eerlijk…

Die bro-marketing… die werkt wel!

En ik moet toegeven: ook Gerrit en ik hebben deze tactieken gebruikt.

Niet omdat we er zo blij van werden, maar omdat we toen nog geen alternatief kenden.

Maar laten we even teruggaan naar het Ă©chte doel is van marketing:

Mensen laten kennismaken met jouw praktijk, jouw onderneming en hun vertrouwen verdienen + verlangen creëren zodat ze graag ingaan op jouw aanbod.

Zodat je hen Ă©cht kan helpen met hun transformatie binnen jouw vakgebied.

Je wil dus tevreden klanten – niet zo veel mogelijk klanten.

Niet klanten die wel ja gezegd hebben, maar niet 100% overtuigd zijn, en allicht ook niet 100% committed om samen met jou echt een succes te maken van jullie samenwerking.

Niet zo snel mogelijk zo veel mogelijk omzet maken.

Stel je nu even voor…

(ik zou zeggen, sluit je ogen en droom even weg, maar dan kan je dit niet lezen natuurlijk)

Wat als marketing voor jou even natuurlijk werd als coachen, of workshops geven?

Wat als jij met even veel plezier je marketing doet als dat je je werk met je klanten zou doen?

En dat je echt marketing gaat doen waar je trots op bent: waardevol, consistent, interessant voor je volgers en exact wat je potentiële klanten nodig hebben om de volgende stap te zetten en enthousiast JA te zeggen op jouw aanbod.

Stel je even voor…

Wat zou de impact daarvan zijn?

Yes, dat kan!

Want er bestaat ook marketing die niet focust op zo snel mogelijk zo veel mogelijk omzet maken.

Maar marketing die draait om Ă©chte relaties opbouwen met Ă©chte mensen.

Zodat iemand klant wordt in alle vertrouwen en omdat ze ervan overtuigd zijn dat jij de juiste persoon bent.

Niet omdat een bepaald aanbod maar 15 minuten geldig is.

Niet omdat er zogezegd nog maar 2 over zijn.

Niet omdat je anders een idioot bent.

Hoe je dat doet?

Wel, wij noemen het “Mensgerichte Marketing”.

En het is ideaal voor echte â€śmensen-mensen”. Mensen die graag met andere mensen werken.

Ondernemers die niet zijn gaan ondernemen om rijk te worden (dat is natuurlijk wel een tof extra doel is natuurlijk).

Maar net die ondernemers die zijn gaan ondernemen uit liefde, om de mensen om hen heen te kunnen helpen.

Om de wereld een betere plek te maken.

Als jij zo iemand bent, lees vooral verder, ik hoop dat je in deze blogpost alvast een sprankeltje hoop krijgt dat het anders kan, en hoe ook jij dat kan gaan doen.

Wat is Mensgerichte Marketing?

En hoe ga je ermee aan de slag?

Je leest het in Deel 2.